31 de març de 2012

CONDUCTORS/RES DE LA SETMANA


ANDREU I LA SEUA CONSTRUCCIÓ: -¡ES UN TREN PRECIÓS!
IMANE ES PREPARA PER PUJAR AL TREN ¡AL TREN PE- TITÓ, QUE CAMINA...!
IRENE ORDUÑA CANTA LA CANÇÓ: PASTORET D'ON VENS...
IRAIDA EN EL RACÓ DE LA BIBLIOTECA,- !M'AGRADEN TOTS ESTOS CONTES!
SERGIO ESTÀ PREPARAT PER ARRANCAR EL TREN.

30 de març de 2012

I L'ARBRE DEL PATI?

TALLEN UN ARBRE DEL PATI 
-¿PERQUÈ EL TALLEN? PREGUNTAVEN
-NO HO SABEM... TINDREM QUE PREGUNTAR-HO
-¿PERQUÈ EL TALLEU?
-PERQUÈ ESTÀ MALALT I NO DEIXA CRÉIXER ALS  ARBRES DEL COSTAT . ¿?
ELS XIQUETS/TES ESTIGUEREN MIRANT MOLTA ESTONA I OBSERVANT:
  • COM GASTAVEN LA MOTO-SERRA,
  • COM S'EMPORTAVEN ELS TRONCS,
  • COM ES VEIA L'ARBRE TOT TALLAT,
  • ESCOLTAREN EL SOROLL DE LA MOTO-SERRA...
  • OLORAREN
  • MIRAREN I TOCAREN LA FUSTA......       ....
DESPRÉS EN CLASSE PENSAREM QUE FARIEN AMB ELS TRONCS....
I UNA COSA QUE SABEM ES QUE ES FA PAPER D'ALGUNS ARBRES.
 PAPER PER FER CONTES¡¡

29 de març de 2012

INFORMACIÓ: XXIIIna. SETMANA CULTURAL DE L'ASSUMPCIÓ

TEMA: ELS CONTES DE HANS CHRISTIAN ANDERSEN

LES FORMIGUETES TREBALLAREM EL CONTE "LA SIRENETA"
ACTIVITATS
DILLUNS 2 : PRESENTACIÓ DEL DIA DEL CONTE.
DIMARTS 3 : MATÍ: VIIé CROSS ESCOLAR L'ASSUMPCIÓ.   carrers al voltant del centre
                        Avituallament oferit per l'AMPA
                         Lliurament de guardons
                       VESPRADA:Contacontes en la classe.
DIMECRES 4. MATI: Esmorzar pasqüero infantil al parc de l'estació.
                          VESPRADA: Jocs populars al pati.

26 de març de 2012

ANIVERSARI D'IRENE TIDO

IRENE S'HA FET UNA CORONA PRECIOSA!
TAMPOC PODIA APAGAR  EL CIRIS, COM LI VA PASSAR A CLAUDIA I A JORGE.           ES QUE SÓN DE TRAMPA I PER MÉS QUE BUFES NO S'APAGUEN.
I EL PASTIS? ESTAVA BONÍIIISSIM!!!, NO ENS HA SOBRAT RES. FELICITEM A LA MAMÀ DE IRENE.

25 de març de 2012

CONDUCTORS I CONDUCTORA DE LA SETMANA

JORGE ADRIAN PASSA LLISTA:

-HA VINGUT JULEN?......





AITOR DANSANT LA MASERETA
ISLAM ORDENA ELS NÚMEROS


IRENE TIDO ESTE DIA ÉS  CONDUCTORA HONORÍFICA.
 ÉS EL SEU ANIVERSARI!

23 de març de 2012

22 de març de 2012

M'HO ACABE TOT¡


DESPRÉS DE FER UNA FAENETA TENIM MOLTA FAM

EL PAPA I LA MAMA ENS PREPAREN UN BON ESMORZAR: XICOTET, SA I SABORÓS.

I COM SOM MOLT RESPECTUOSOS AMB EL MEDI AMBIENT, PORTEM L'ESMORZAR EN UNA CARMANYOLA I AIXÍ NO FEM, FEM 


(SUGGERENCIA ALS PARES: si mireu el blog amb els xiquets, podeu convidar-los a mirar les parauletes en roig, ells poden delletrejar, jugar a endevinar quina parauleta serà...¿papa? o ¿mama? 0....)





21 de març de 2012

LA FALLA "101 DALMATES"


DIVENDRES PASSAT EN EL COL.LEGI L'ASSUMPCIÓ ES VA PLANTAR LA FALLA

TOT L'ALUMNAT DEL CENTRE PARTICIPÀ EN LA PLANTÀ, ON NO VA FALTAR LA MASCLETÀ, ¡DE GLOBUS CLAR! I EL CONCURS DE DIBUIXOS.

EN LES FOTOS PODEM VEURE UNA SELECCIÓ REPRESENTATIVA DEL DIA.

¡MIREU, MIREU,... PAPIS!   ELLES EN PINTETA... I ELLS EN INSÍGNIA!

ELS JOGUETS QUE NO VOLIEN ESTAR ALS RACONS

     Això diu que era una vegada que en l'escola de "les formiguetes" un bon dia, alguna cosa molt estranya havia passat...¡¡havien desaparegut els joguets dels racons!!!, diuen que una donyeta se'ls havia emportat al seu país.

     Conten què els joguets estaven molt tristos, perquè uns xiquets  havien estat jugant  a la classe i desprès els abandonaren. Els joguets intentaren entrar a les seues caixes però no pogueren ja no tenien força, s'havia enfosquit tot i no trobaven el seu lloc.

     La donyeta sentia els gemecs dels joguets, entrà a la classe i després d'escoltar el que li contaren els joguets, decidiren que tenien que donar una bona lliçó als xiquets: s'amagarien en una habitació on no hi havien xiquets i des de allí per un foradet mirarien com es portaven tots, i si veien que estaven penedits, tristos i feien coses per que la mestra Xaro estiguera contenta, aleshores tornarien i els donarien una sorpresa.

     Passaren dos dies i la mestra ficava cares contentes en la pissarra, perquè es portaven molt bé, no cridaven, replegaven tot el que es caia a terra, i ordenaven la classe  i digueren -"quan hi siguen 5 cares contentes eixirem ¿vale?.

Feien torns per mirar pel foradet : eh, eh, atenció, mireu acaben de aconseguir una cara contenta, dos, tres, quatre i..............¡cinc!, ¡ja podem tornar!.

Els joguets tornaren als seus racons. Els cotxes, les nines, la caseta, les construccions, les fustetes i els animalets, feren una desfilada i anaven posant-se al seu lloc,  fins i tot... els llibres tornaren a la biblioteca.

Els xiquets estaven contents i feliços i decidiren que sempre, sempre tindrien cura dels joguets i els guardarien a les seues caixes.
Així és com es veuen jugant en els racons.
I  CONTE CONTAT...CONTE ACABAT

16 de març de 2012

"EL NUMERO 1 DE LOS 40 PRINCIPALES"



"LES FORMIGUETES"  BALLANT L'ÈXIT DEL DIA "RAMONET SI VAS A L'HORT". 

           EL DIA HA ESTAT COMPLET, UN DIA DE FALLES, BALLAR I CANTAR, ESCRIURE I PINTAR, JUGAR, POSAR-NOS LA PINTA I LA INSIGNIA FALLERA, MUNTAR LA FALLA I DIBUIXAR-LA. TOT AIXÓ BAIX UN SOL POTENT DE UN TÍPIC     "dia de falles"

MATÍ DE BOIRA

FA MOLTS DIES QUE NO PLOU, TENIM SOL CADA DIA; PERÒ HUI EL SOL NO VOLIA ALÇAR-SE,  LA MANDRA LI PODIA , NO VOLIA DESTAPAR-SE;  PER AIXÒ HEM POGUT VORE LA BOIRA EN LA VALL, EN EL CARRER DE L'ESCOLA I EN EL PATI. ENCARA QUE POC HA DURAT, AMB EL  GUIRIGALL DELS XIQUETS  LA BOIRA HA ESCAMPAT.
DIALEG ENTABLAT EN LA CLASSE DESPRÉS D'EIXIR AL PATI I AL CARRER PER OBSERVAR LA BOIRA

X-  QUÈ PASSA EN LA BOIRA? QUÈ ÉS?
-ES HUMO, diu J
-ES AIRE,
-FA FRED,
-ES DE COLOR GRIS
-EL CAMPANAR NO ES VEU
-ES UN NÚVOL
-ELS NUVOLS NO DEIXEN VORE EL SOL, NI LA LLUNA
 X -VERITAT QUÈ DE LLUNY NO ÉS VEIA RES BE?

-NO ES VEIA BE. PERO NO ERA UN BOU ERA UN COTXE ROIG QUE PORTAVA LES LLUMS ENCECES PER A VORE



X:   -COM PODRIEM DIBUIXAR LA BOIRA?

-FEM AIXÍ (amb la ma dibuixa caragols davant la seua cara)

-TANQUEM ELS ULLS AIXÍ....






-LA BOIRA ESTÀ FRESQUETA!!!!

14 de març de 2012

SISTEMA EDUCATIU FILANDÈS



Professors i famílies compromeses i una sòlida inversió aconsegueixen l'educació més eficaç del món en el país nòrdic. El sistema educatiu finlandès és públic quasi en la seua totalitat.

FENT LA FALLA: 101 DÀLMATES

 DILLUNS PORTÀREM A CLASSE ELS GOSSETS, EL PAPÀ I LA MAMÀ ENS HAN AJUDAT A RETALLAR, ¡¡¡ENCARA ÉS MOLT DIFÍCIL RETALLAR!!!
ELS HEM ENGANXAT UN PALET

JA TENIM 24 DÀLMATES, ENCARA ENS FALTEN.... QUANTS?.. MOLTS!!!.  XARO DIU QUÈ FALTEN 77  GOSSETS  I QUÈ EIXE NÚMERO EL LLEGIREM QUAN SIGAM MÉS FADRINS

ELS HEM ENGANXAT A LES CAIXES

JA TENIM 101 DÀLMATES I TAMBÉ "LA CRUELLA DE VIL"      
 - ÉS MOLT "MALA" I FA POR!!!

13 de març de 2012

RECORDANT: MINERVA I LA CLASSE DE IOGA

 
 
 
ELLA ÉS MINERVA LI AGRADEN MOLT ELS XIQUETS:



 ENS ABRAÇA I NOSALTRES TAMBÉ L'ABRACEM. DESPRÉS ENS PRESENTEM

ELLA PARLA EN CASTELLÀ I DIU:

-YO ME LLAMO MINERVA Y ME GUSTARIA SABER COMO OS LLAMAIS.


ENS PASSÀVEM UNA PILOTA I ANÀVEM DIENT EL NOSTRE NOM





DESPRÉS DEIA:

-VAMOS A MOVERNOS COMO LAS RANAS.




 -TENEIS QUE ARRASTRAROS Y PASAR POR DEBAJO DEL PUENTE







-AHORA VOLAREMOS COMO LAS ÁGUILAS
 -SOPLAREMOS HASTA VACIAR LOS PULMONES






 -NOS TAPAMOS LOS OIDOS Y NOS ESCUCHAMOS.






¡¡¡ENS HA AGRADAT MINERVA I EL IOGA!!!


¿QUAN TORNARÀS MINERVA?
Posted by Picasa

12 de març de 2012

TASCA: FOLRAR CAIXES

 ES NECESSITA TOT AIXÒ PER FOLRAR LES CAIXES

SI VOLEU SABER COM ES FA SEGUIU LES INSTRUCCIONS.


1. TROSSEJAR EL PAPER

2. ENCOLAR LES CAIXES.
3. TAPAR LA CAIXA AMB ELS  PAPERS.     

4. DEIXAR-LES PERQUÈ S'EIXUGUEN I JA ESTÀ.  
¡SI QUÈ ES QUEDEN BEN BONIQUES, LES HEM FET NOSALTRES!

11 de març de 2012

EL PIXAVÍ


ÉS UN GUARDÓ QUÈ XARO ENS DONA SI PASSEM BÉ LA LLISTA O QUASI BÉ, NOMÉS PODEM ENGANYAR-NOS EN DOS. (El seu valor va canviant al llarg del curs)

EL CONDUCTOR, LA CONDUCTORA

NOSALTRES HEM SEGUT ELS CONDUCTORS D'AQUESTA SETMANA
TENIM QUE FER MOLTES COSES:
  • PASSAR LLISTA
  • CONTAR ELS QUE ESTAN EN EL COLE I ELS QUE S'HAN QUEDAT A CASA
  •  BALLAR LA MASERETA I TATXAR EL DIA DEL CALENDARI
  • MIRAR QUIN TEMPS FA...
  • ESCRIURE EL NOM I FINS ELS COGNOMS
  • ORDENAR ELS NÚMEROS I LLEGIR-LOS
¡MOLTES COSES!  ¡MOLTES COSES!

I SI HO FEM BE, XARO ENS POSA UN PIXAVI I UNA CARA CONTENTA. AIXÓ ENS AGRADA MOLT.
EL CONDUCTOR O CONDUCTORA ÉS EL PRIMER PER EIXIR...¡SABEU! I TAMBÉ FEM ELS RECADETS
ENS AGRADA SER.... EL CONDUCTOR
De CONDUCTOR1

9 de març de 2012

LA PISSARRA MÀGICA D'INMA

TOT COMENÇA EN L'ASSEMBLEA DE LA VESPRADA
 Xaro:     - ¿Vosaltres sabeu una cosa? Sabeu que Inma té una pissarra blanca?
A:   -Si, una pissarra que havia caigut. (Ell l'havia vist que estava en terra, sense penjar)
X:    - ¿Què es pot fer en una pissarra blanca?
N:    -En ma casa tinc una i es dibuixa en rotulador.
X:  -¿I no es dibuixa en clarió?
N:  -No....el clarió es blanc...no es veu.
 V:  -En la pissarra es pot fer un dibuix en boli   i té una pistola.
X:  -Una pistola?
V:  -Siiii
X:  -Es una pissarra màgica.... i ¡parla!
J:    -¿Y que dice? ¿Abra cadabra, cara de cabra?


X:   -Va pugem i vorem com és.....

I ACI ELS TENIU A TOTS,  ENCANTATS MIRANT LA PISSARRA.                                                     X: -¡ Mireu.....escric en el dit                            INMA: -I  també parla, ara voreu!


INMA POSA UNA PEL·LÍCULA

TOTS ENCANTAT... I AL BAIXAR....


A: -Si que és una pissarra màgica, que parla i tot! (tot convençut)
X: -Dons jo vull una pissarra com eixa...


H: -MAÑANA LA COMPRAMOS, ¿VALE?

8 de març de 2012

EN ASSEMBLEA

EN L'ASSEMBLEA DE LA VESPRADA CADASCÚ DIU EL QUE HA DINAT, AIXÍ ANEM FENT MEMÒRIA.
LI TOCA PARLAR A QUI TÉ LA PERA EN LA MA,             ¡ ANEM PASSANT-LA!
!A QUÈ NO ENDEVINEU....! ¿QUÈ HEM DINAT HUI EN EL MENJADOR DEL COLE?

ALBUM DE FOTOS

LES FORMIGUETES

7 de març de 2012

EN L'HORA DEL CONTE

COM VA ACONSEGUIR L'ELEFANT LA TROMPA?                     de Rudyard Kipling
 ES EL CONTE QUE ROSA ESTA CONTANT.
¡ENS ENCANTA!
 SEMPRE ESCOLTEM AMB MOLTA ATENCIÓ I ESTEM CALLADETS I QUIETS, TANT QUE DE VEGADES ALGÚ S'ADORM.                    

 ¡qué bonics!, ¿ no vos pareix?