29 de maig de 2013

CONILLET-GUEPARD

EL GUEPARD TAMBÉ MENJA CONILLETS, ÉS UN ANIMAL CARNÍVOR
EL CONILLET NO MENJA GUEPARD
EL CONILLET MENJA HERBA, CARLOTES... ÉS UN ANIMAL HERBÍVOR


HEM ESTAT AMB EL CONILLET DE PAULA, TENIA POR, LA SEU PELL ERA MOLT SUAU I DE COLOR MARRÓ, TAMBÉ SABEM QUÈ HI HAN CONILLETS BLANCS.

DESPRÉS HEM FET UNA FAENETA I HEM VIST ALTRES ANIMALS QUE NO MENGEN CARN



27 de maig de 2013

GUEPARD DEPREDADOR DE LA SABANA AFRICANA

DESPRÉS DE VORE EL VIDEO I EN TORNAR A CLASSE HEM DIBUIXAT EL NOSTRE GUEPARD.
HEM APRÉS QUE EL GUEPARD ÉS DEPREDADOR, MENJA CARN I EL QUÈ MÉS LI AGRADA CAÇAR ÉS A LES GASELES I ANTÍLOPS.

 
 
 

26 de maig de 2013

I SETMANA SALUDABLE ciutat de la Vall d'Uixó

 
DIVENDRES PASSAT LES FORMIGUETES I ELS NOSTRES COMPANYS D'I4B ANÀREM A LA FIRA DE LA PLAÇA DEL PARC. ENS MOSTRAREM COM TENÍEM QUE RENTAR-NOS LES DENTS. TAMBÉ QUE HEM DE MENJAR POQUES LLEPOLIES.
DESPRÉS PUJAREM AL TOBOGÀ.

24 de maig de 2013

GUEPARDO EN TERRA DE LLEONS

CADA DIA POSEM UN VIDEO I DESPRES HO RELACIONEM AMB ALTRES ANIMALS.
ENS AGRADA MOLT ELS VIDEOS I ESTEM APRENENT MOLTES COSES DELS GUEPARDS

23 de maig de 2013

GUEPARD GRAN DEPREDADOR

ESTE VIDEO DEIXA MOLT CLAR EL SIGNIFICAT DE LES PARAULES:
DEPREDADOR
CARNÍVOR
EL MIRAVEN AMB MOLTA ATENCIÓ, ESTAVEN MOLT INTERESSATS.



PER LA VESPRADA RELACIONAREM ALTRES ANIMALS AMB LA MANERA DE DESPLAÇAR-SE ( BOTA, CAMINA, S'ARROSSEGA)

21 de maig de 2013

GUEPARD A CÀMERA LENTA

TOTS APRENEM COSES VEIEN UN DOCUMENTAL, ESTE VIDEO PODEM VORE'L TAMBÉ A CASA.
EN EL COLE HEM VIST EL VIDEO EN UNA PISSARRA DIGITAL I HEM APRÉS QUE EL GUEPARD:
QUÉ ES MOLT RÀPID, TÉ LA MATEIXA VELOCITAT QUE EL COTXE EN L'AUTOVIA 120 KM/H
QUÈ BOTA DE PARED A PARED, 8 METRES


19 de maig de 2013

EVA TIA DE JULEN I EL NINO FERIT

HI HAVIA UNA VEGADA UNS XIQUETS QUE UN DIA A L'ARRIBAR A L'ESCOLA ES TROBAREN UN NINO AL MIG DEL PATI.
EL NINO ESTAVA FERIT, ALESHORES PENSAREN PORTAR-LO A L'AMBULATORI; PERÒ ALLÍ NO PODIEN ANAR-HI, NO L'ADMITIREN.
 TOTS MALHUMORATS PENSAREN PORTAR-LO A L'HOSPITAL DE NINOS. BUSCAREN PER INTERNET, UN DIA, UN ALTRE... PERÒ NO EN TROBAREN CAP.
 DONS EL CURAREM NOSALTRES! BUSCAREM A LA INFERMERA EVA.
LI HO ENCOMANAREM A JULEN PERQUÈ ERA EL CONDUCTOR DEL DIA I PER CASUALITAT ERA TAMBÉ EL SEU ANIVERSARI.
-JULEN TU HAS DE BUSCAR A EVA, LA INFERMERA DE "LA PLANA" I PORTAR-LA AMB EL TEU TREN.

 
EVA ARRIBA CORRENT A L'ESCOLA, ANAVA VESTIDA AMB L'UNIFORME BLANC I PORTAVA EL SEU MALETÍ. ENS ENSENYÀ COM TENÍEM QUE CURAR A "PEPITO" EL NOSTRE NINO.
ENTRE TOTES LES FORMIGUETES CURAREN A PEPITO I ELL DECIDÍ QUEDAR-SE AMB NOSALTRES.
FÉREM UNA FESTA D'ANIVERSARI I UNA CORONA A JULEN I TOTS CONTENTS CANTAREM I ENS MENJAREM EL PASTÍS.
CONTE CONTAT, CONTE ACABAT. UNA CULLERETA DE SUCRE PER QUI LA CONTAT I UNA DE MEL PER QUI L'HA ESCOLTAT.

18 de maig de 2013

ENSENYEM A PERDRE

HE TROBAT ESTE ARTICLE QUE  EM http://mishka.cl/ PAREIX INTERESANT, PENSANT COM  AJUDAR ALS NOSTRES FILLS.
Un bloc amic també ho recomana
http://actividadeseducainfantil.blogspot.com.es/

"A nadie le gusta perder. Incluso a los adultos les cuesta ceder y reconocer que alguien es más fuerte, más exitoso y más emprendedor. A los niños les cuesta más todavía: ellos no saben contener las emociones y sentimientos negativos, están dispuestos a ponerse a llorar en cualquier momento o incluso lanzarse con los puños a quien resultó ser primero.

17 de maig de 2013

COMENCEM PROJECTE: EL GUEPARD

Quan comencem projecte, el primer que fem és intentar saber quines idees tenen sobre el tema

LES IDEES PRÈVIES: QUÈ SABEM DELS ANIMALS?
 
Asseguts en assemblea cadascú explica alguna cosa que ja sab, o creu saber. (El diàleg és real)

-Caminen pel bosc.
-Mengen
-Mengen carn i herba
-Els dinosaures viuen en Mallorca.
-Els dinosaures d'Espanya no han mort

-El tiranosaure Rex gruny molt fort.
-Dormen.
-Els animals fugen del foc.
-El lleó fa "ruido" i té moltes dents grans i fortes.
-Els dinosaures "peleen"

-Els lleons malets els porten a la infermeria.
-Las jirafas comen hojas de los árboles.
-Els dinosaures corren molt,
-Son rápidos
-Els dinosaures és moren.
-A los toros no les gustan las cosas rojas.
-Hi ha un helicòpter que mata als animals.

Després  han de contestar a

QUÈ VOLEU SABER DELS ANIMALS?

-¿perquè "peleen"?
-què mengen?
-¿porque los gatos cuando nacen tienen los ojos cerrados?
-perquè corren?
-perquè maten?
-perquè uns dormen i altres no?

-pungen?
-¿porque los dinosaurios comen chicos?
-perquè els gossos i gats "peleen"?
-perquè fugen del foc?
-perquè tenen fortes les dents?
-perquè els porten a la infermeria?

-perquè els dinosaures fugen del bous?
-perquè els bous pugen a les barreres?
-pq piquen les aranyes?
-pq corren els cavalls?
-pq les girafes són tan altes?
-pq els cavalls mengen tant?


Desprès d'està bateria de preguntes., jo pensava què  l'animal que volien estudiar seria "el dinosaure";
però NOOOOOO!

 SEGON DIA DE PROJECTE
 
Hui la pregunta era
 

Democràticament s'ha triat

EL GUEPARD


Comencen a portar materials a la clase com llibres, animalets......
També necessitarem revistes,  adresses de pàgines web i altres enllaços d' internet





15 de maig de 2013

UN MATÍ EN L'AUSIAS MARCH

 
ESTE MATÍ XARO VOLIA OBRIR UNA FINESTRA MOLT ALTA; PERO NO ARRIBAVA. LI HEM DIT QUE CRIDE A EDUARDO.
-EDUARDO?
-SI EDUARDO TÉ UNA ESCALA.
-PERÒ EDUARDO NO ESTÀ EN ESTE COLE.
-ÉS IGUAL, TU EL CRIDES I VINDRÀ EN L'ESCALA I OBRIRÀ LA FINESTRA!
 
EDUARDO ÉS EN NOSTRE CONSERGE EN L'ASSUMPCIÓ.  I ÉS LA PERSONA QUÈ ESTÀ A TOTES! GRÀCIES! PROMPTE, QUAN TORNEM A L'ASSUMPCIÓ ELL ESTARÀ ALLÍ.
 


DESPRÉS COM NO PODIEM OBRIR... NO HEM TINGUT MÉS REMEI QUE TREBALLAR.
 
 
EN ACABAR ESMORZEM AL PATI I A JUGAR
 
 
EN ENTRAR DEL PATI PODEM JUGAR ALS RACONS
 
 
 
 
A LES 12 ENS TORNEM EN L'AUTOBUS A CASA; PERÒ ALGUNS ENS QUEDEN AL MENJADOR I DESPRÉS DE DINAR..... UNA ESTONETA A DESCANSAR!
I PER LA VESPRADA?
DEMÀ HO SABREM!
 

13 de maig de 2013

TRENCANT BARRERES

DESPRÉS DE FALLES, EL DIA 21 DE MARÇ CONCRETAMENT, ENS VISITAREN DOS PERSONES SORDES, JUAN DE DIOS I ELIAS, TAMBÉ  LA INTÉRPRETE DE LLENGUA DE SIGNES, RAQUEL.
EIXE DIA COMENÇAREN LA SETMANA CULTURAL I JO NO VAIG FER L'ENTRADA EN EL BLOG.
HUI A VINGUT JUAN DE DIOS A VORE A MA MARE I M'HA RECLAMAT LES FOTOS



ELS XIQUETS ELS MOSTRAREN EL QUE SABEN EN LLENGUA DE SIGNES I ELS FEREN MOLTES PREGUNTES, QUE RAQUEL TRADUÏA.
ÉS IMPORTANT QUÉ ELS XIQUETS DES DE MENUTS APRENGUEN ESTRATÈGIES PER COMUNICAR-SE I RELACIONAR-SE AMB ALTRES PERSONES AMB ALGUNA DISCAPACITAT

JOCS PER INTERNET

Pàgina amb jocs per als peques: http://ntic.educacion.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2009/pequetic/index.HTML

8 de maig de 2013

ELS DEURES ALS 3 ANYS? CREAR HÀBITS? A MENA DE REFLEXIÓ

ES UN ARTICLE DE NACHO CALDERON CASTRO.
CREC QUE CADA EDAT ESTÀ INCLOSA EN UNA ETAPA EVOLUTIVA AMB UNES CARACTERÍSTIQUES DIFERENCIADORES D'ALTRES ETAPES. EN CADASCUNA CAL UN TIPUS D'EXERCICIS, UN TIPUS DE JOCS, UNS HÀBITS A ENTRENAR, L'AVANÇAR-SE NO IMPLICA CAP VENTAJA A LA LLARGA. ELS APRENENTATGES A LA SEUA EDAT SÓN MOLT MÉS FÀCILS I GRATIFICANTS PER AL XIQUET/TA.
VOS CONVIDE TAMBÉ A LA REFLEXIÓ SOBRE ESTE TEMA.



clica :  educar amb sentit
 

7 de maig de 2013

HUI, HUI, HUI... ELS DE L'ASSUMPCIÓ.....

RECORDEU LA CANÇÓ "HUI, HUI. HUI, ELS DE LA VALL, ELS DE LA VALL..." AIXÒ CANTÀVEM EN L' AUTOBÚS.
PAREIXIA QUE ANÀVEM D'EXCURSIÓ
MIREU, MIREU...LES CARIGÜES.
 
MIREU ARA LES CARES DELS PAPIS, MAMIS, TETA...I IAIES. ¿COM ESTAN?
 
APRENDREM A PASSAR-MOS EL CINTURÓ, A ESTAR BEN ASSEGUTS, A PUJAR I BAIXAR DEL BUS... APROFITAREM CADA DIA PER APRENDRE... ¡VIATJANT!
¿PER ON HEM PASSAT?

 PEL RIU, PER EROSKI, LA GASOLINERA, EL PARC I TAMBÉ HEM VIST EL " QUARTELL"
DESPRÉS HEM VIST " L'AUSÍAS" PER DARRERE, ELS CAMPS DE "LA MOLETA", LA MUNTANYA DE " PIPA" I EL COLE DE "LA MOLETA".
L'AUTOBUS NO SABIA PER ON ENTRAR AL NOSTRE COLE "AUSÍAS MARCH" I HEM DONAT UNA VOLTETA MÉS.
PER FI..... ¡JA HEM ARRIBAT!
 
CONTINUARÀ...

5 de maig de 2013

EN EL DIA DE LA MARE

ESTA SETMANA NO HEM POGUT FER NINGUN TREBALLET PER LES MARES. JO HE TROBAT ESTE POEMA EN UN BLOC AMIC, AMB EL PERMIS DE SÀLVIA EL DEDIQUE A TOTES LES MEUES MARES.


 Un món de besades


 
Tinc moltes besades:
besades sinceres,
besades senceres,
besades menudes, 
besades peludes,
besades rosades,
besades morades,
besades rodones
plenes d'aromes.
 
Tinc també besades
dolces, 
vermelles,
salades,
rimades,
que volen com fades.
 
Besades amb pessigolles,
besades suaus com plomes,
besades tendres
per al dilluns i el divendres,
besades i més besades
un món ple de besades
totes per a ma mare. 


La il·lustració és d'Evangelina Prieto.
 
publicat per Sàlvia en el seu bloc "poesía infantil i juvenil"
http://bibliopoemes.blogspot.com.es/2013/05/un-mon-de-besades-poema-per-les-mares.HTML

 

1 de maig de 2013

AVUI FA DOS DIES. EN POSITIU


A esta hora, fa dos dies, vaig caure tota estesa al pati de l’escola  jo i el paraigües;  però vaig rebotar.  Acabàvem d'avisar-me:
- “ha caigut un tros de talla en la classe de sisè”  -S’ha fet algú mal?
-NO.
-Els xiquets han  estat desallotjat en un minut. Estan en la classe d’anglès.

Mig hora després  teníem el cole ple de gent… mirant, inspeccionant, buscant solucions…..

Des de la tranquil·litat de hui 1 DE MAIG i  després de dos dies d'esglais, nervis, de pensar i pensar, carretejar coses d’ací cap allà. Està clar que em toca, sóc funcionaria, tutora d’infantil i cap d’estudis de la meua escola “L’Assumpció”.

  Done les GRÀCIES  si em permeteu  a…..

La mare de dèu de l’Assumpció (sóc creient), a la fortuna, a la sort, a la constel·lació ..….¡ NO  HA FET MAL A NINGUNA PERSONA, eixe metre quadrat d’escaiola del sostre, que ha caigut en el racó entre la pissarra i les dos primeres taules.

PERO ha sigut l’avís de que eixa segona planta de l’escola esta ferida, està malalta i que s’ha de intervenir  JA, PERO JA.

Així ho han entes els que ens manen i demà comencen les obres D’URGÈNCIA. S’ha de vore que passa amb el sostre, com estan les bigues de l’escola i posar-li solució.  !Tots volem una bona solució!

GRACIES!  Gràcies als Mestres de l’Assumpció per ser com són.

 GRACIES! gràcies a les escoles de la Vall per solidaritzar-se amb nosaltres i posar damunt la taula immediatament els espais que ells disposen, per cedir-nos-els  apretant-se ells , per rebre a 164 alumnes de primaria  i a 99 alumnes d’infantil, en dues diferents escoles.

DEMA DIJOUS COMENCEN ELS DE PRIMARIA

ELS D’INFANTIL COMENÇAREM EL DILLUNS


 
 
 














SOM ESCOLA, FEM ESCOLA I SEGUIREM SENT L'ESCOLA DE L'ASSUMPCIÓ